szerda, május 04, 2011

Weymouth-i nyaralas 1. resz

Ahogy igertem, kovetkezzen egy kepes beszamolo a nyaralasunkrol.

Mivel a sajat lakokocsink ki volt adva egesz aprilisra, igy ugy dontottunk, hogy berelunk egy masik lakokocsit olcsobban, igy jut is, marad is. Sokaig nezelodtunk, hogy merre is induljunk, vegul Weymouth-ra esett a valasztas. Azt hallottuk, hogy Dorset szep, hat igy is van.
A 4 nap alatt nagyon sok helyen jartunk, sajnos nem mindig vittem el a fenykepezogepem. :(
Jartunk a weymouth-i tengerparton. Kalandos volt odajutni, mert a terkepen nem volt jelolve, hogy hegyen-volgyon, mezokon, foldes uton es lakokocsiparkokon keresztul kell menni. Sokszor vissza akartunk fordulni, de mindig azt mondtuk, ha mar eddig elkinlodtuk magunkat, akkor mar menjunk. A legdurvabb az volt, amikor az erdei osveny kis utjanak kozepen egy fa paddal es egy keritessel le volt zarva az ut. Akkor mar kb 1 oraja gyalogoltunk (ill. en ultem a tolokocsiban). Vegul ugy dontottunk, hogy atmaszunk. Eloszor engem kirakott a parom a padra, majd atemelte a kocsit, atrakta a gyereket, kutyat, aztan kovetkeztem en. Na az szep mutatvany volt..... de sikerult. Visszakerultem a kocsimba es mentunk tovabb. Szinte hihetetlen volt amikor megpillantottuk a tengert.
Sajnos en nem jutottam sokaig, a molon uldogeltem amig a fiuk jatszottak, de ezt mar egyszer irtam.


Keso delutanig maradtunk, majd elindultunk vissza. Mivel a terkepunkon a fout nem volt jelolve, eltevedni pedig nem akartunk, barmennyire is gazos volt az ideut, kenytelenek voltunk arra visszamenni. A kulonbseg annyi volt, hogy mivel Martin is, a kutya is ki voltak dolve, igy az olemben ult Martin, az oveben pedig a kutya, parom meg tolt minket. Nem mondom, hogy nem neztek meg minket.....

Masnap Lyme Regis-be mentunk. Utkozben megalltunk Seatown faluban. Par orat toltottunk ott, aztan indultunk tovabb.



Lyme Regis egy halaszfalu, ami arrol hires, hogy az itt talalhato vedogaton (Cobb-on) szallt partra Monmouth herceg 1685-ben. Ezek a kepek a vedogaton ill a vedogatrol keszultek.






A masik amirol hires ez a hely, hogy rengeteg fossil-t, azaz megkovesedett allati maradvanyokat lehet itt talalni, amik a dinoszauruszok korabol, vagy meg regebbrol szarmaznak. Ezert is nevezik ezt a terseget Jurassic Coast-nak. Rengeteg olyen uzlet van itt, ahol szinte csak itt talalt fossilokat arulnak. Szerveznek gyalogturakat amiknek a celja, hogy fossilokat keresnek. Termeszetesen a fiuknak is kellett egy. Mivel a lepcsokon lemenni nem tudtam, igy nem tudtunk keresni magunknak, maradt az, hogy vettunk egyet. Az elso kepen latszik a hatterben, hogy az emberek keresgelnek a tengerparton.


Folyt. kov. :)

1 megjegyzés: