péntek, május 20, 2011

Szepsegek

Miota elkezdtem fonni, azota csak olyan gyapjuval dolgoztam, ami egyenesen a baranyrol erkezett. Szuletesnapomra viszont ezeket a szepsegeket kaptam.

Ezekkel a Ferjem lepett meg:


Ezek pedig Magyarorszagrol erkeztek, Anyukam kuldte oket:



Az egyik gombocnak egybol neki is estem es egyagu fonal keszult belole.
A fonal 10 dkg es 308 meter lett. Fura volt fonni az elejen, de a vegere egesz jol belejottem es sikerult egy aranylag egyenletesen font motringot keszitenem.


Ugyan nem szamoltam be rola eddig, de a festest sem hanyagoltam. Ezt a BFL szalaggyapjut Landscape festekkel festettem "handdyeing" technikaval.

A folyamat a kovetkezo:
1. A szalaggyapjut ecetes vizben aztattam fel orat, kozben kikevertem ill. elokeszitettem a festekeket.
2. Tobb retegu folpack-ra fektettem, hosszu csikokba igazitottam.
3. Az festeket raontogettem ovatosan ill. ecsettel (en szivacsos vegu ecsetet hasznaltam) rakentem szakaszokban. Epp annyit, hogy mindenhol festekes legyen, atszivarogjon az aljara is. (en akarattal hagytam keves feher reszt)
4. A vegen becsomagoltam folpack-ba es csigaba tekertem.
5. A tuzhelyen, labosban, paroloracson "paroltam" fel orat majd megvartam amig kihult.
6. Kicsomagoltam es addig oblitettem amig engedte a festeket. Harom oblites eleg is volt, szepen felszivta a festeket.

Tapasztalatok:
A gyapju egyaltalan nem ragadt ossze, nem filcesedett. Nekem jobban bevalt, mint amikor vizbe rakva foztem. Akkor ovatosabban kell banni vele ugye, mert a drasztikus homersekletvaltozastol ill. a nem ovatos kevergetestol ugy osszetapad, hogy nem lehet szetszedni.

Elegedett vagyok az eredmennyel, kivancsi vagyok milyen lesz fonas es cernazas utan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése