péntek, május 27, 2011

Fonalfestes novenyekkel

Legutobb emlitettem, hogy Zelnice blogjanak olvasojakent en is kedvet kaptam kiprobalni a termeszetes alapanyagokkal valo festest. Elso alkalommal tincseket festettem kaveval. Mivel nalunk senki nem kavezik, igy nescafe-t vettem (persze a legolcsobbat) es azzal probaltam minel barnabb szint varazsolni a gyapjura. Sajnos nem sok sikerrel. A vegeredmeny ilyen lett:


A legutolso Piktor Pentek a barkakkal valo festesrol szolt. Na ez sem indult valami jol. Nyirfabarka hianyaban nyarfabarkat szedtunk amikor hazafele jottunk es felkialtottam, hogy barkat lattam. :) Aznap mar nem volt erom nekiallni megfozni, igy talcara ontottem, hogy ne fulledjen be a szatyorba. Masnap jon a parom, hogy milyen vattat raktam a talcara. Neztem ertetlenul, nem tudtam mirol beszel. Na amikor meglattam..... Egybol irtam Zelnicenek, aki nagyon keszsegesen es gyorsan valaszolt, hogy ugyan ilyennel meg nem talalkozott, de szerinte ebbol mar nem lesz festek. Ezuton is koszonom neki a segitseget!
Kb. 1 het mulva sikerult ismet erdo ill. fak kozelebe kerulnom, de hiaba lestem a nyarfakat, mar mindenhol "vattaba" borultat a fak. Mar teljesen lemondtam arrol, hogy iden barkaval fogok festeni, amikor a kozeli country park-ban nyirfabarkat talaltunk. A fura az volt, hogy csak 2-3 fa volt tele vele es csak ezek alatt tudtunk szedni, pedig volt tobbszaz nyirfa meg mellettuk. Amikor kanyarodtunk ki a foutra ismet elkialtottam magam, meg kell allni, erdei kutyatejet latok. Parom megallt es kiszallt nekem szedni egy jo nagy csokorral.
Nem biztam a veletlenre, meg aznap fazekba kerult minden, persze kulon-kulon. Olyan szag terjengett a hazban.... Hagytam a novenyeket az eloirtak szerint allni masnapig, aztan leszurtem. Addig fontam 2db 5dkg-os motring fonalat BFL gyapjubol.
Amikor a festesre kerult a sor nagyon elbizonytalanodtam. Tul kevesnek talaltam a festolet es nem mertem tovabb higitani, mert feltem, hogy akkor nem fogja be a gyapjut rendesen. Hat ez a tapasztalat hianya. Akkor jott egy otlet, mi lenne ha osszeontenem a barnas barkalevet a sarga kutyatejbol keszulttel. Vegul igy lett, es nem higitottam egyaltalan vizzel. Amikor a fonal kihult a leben,  akkor lattam, hogy szinte alig lett halvanyabb a le, ekkor egy ujabb adag fonalat foztem meg benne. Az elsobol kivizold, a masodikbol szep sarga lett. A kepek nem teljesen adjak vissza a valos szint.



A napokban elkeszultem a Boleroval festett pink gyapju fonasaval is. Egyagura hagytam egyelore, nem tudom mi legyen belole. Talan egy csipkesal magamnak? El tudnek kepzelni belole egy keskeny, hosszu salat valami csipkemintaval. Valakinek valami jo otlet esetleg? A fonal kb. 5 dkg es 200 meter.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése