péntek, március 25, 2011

Fonalkeszites, avagy igy kezdodott......

Par napja egy olyan tanfolyamon jartam, ahol megtanulhattam a fonalkeszitest. Egy vegtelenul kedves es segitokesz idos hazaspar (Sue es Bill) tartottak. Megmutattak a kezi kartolast, a gyapju mosasat, festeset es termeszetesen a fonal fonasat rokkan. Nekem nagyon tetszett a tanfolyam, sajnos gyorsan teltek az orak, viszont a nap vegen boldogan tartottam kezemben eletem elso par meter fonalat. :) Ime:


Bevallom buszke voltam ra, mert Sue azt mondta, hogy van hozza erzekem es ahhoz kepest, hogy eletemben eloszor lattam rokkat nagyon jol sikerult a fonalam.
A sikeren felbuzdulva vettunk toluk gyapjut ( Martin szavaival elve "baribundat" ), kezi kartolot, gyapjufesteket es ket napja parom meglepett egy rokkaval. Tegnap gyapjut mostam es festettem, szep nyari szinekkel, de errol majd meg irok, ha letoltom a gepemre a fotokat. Ma a fonast gyakoroltam, abbol a gyapjubol keszult fonal, amit Sue adott mosva-festve es a tanfolyam utan kartoltam, amig nem volt rokkam. Mindig azt hittem, hogy unalmas elfoglaltsag, de nem az! Ejjel-nappal ezzel foglalkoznek, rengeteg otletem van amit remelem sikerul megvalositanom. Egyedul a kezi kartolas az, ami fizikailag kicsit megterhel, de probalom ugy csinalni, hogy felvaltva kartolok es fonok. Almaim kozott pedig egy "drum carder" (nem tudom mi a magyar neve) szerepel, amivel talan konnyebb lesz ez a muvelet. Ha valaki meg tudna nekem mondani azoknak a kezi kartoloval keszult kigyoknak a magyar nevet, azt nagyon megkoszonnem. Sajnos az a gond, hogy ugye en angolul tanultam, angolul ismerem a kifejezeseket, csak azokat a magyar szavakat ismerem, amiket magyar fonalkeszitok blogjain olvastam. Viszont a "rolag" es a "drum carder" szoval nem talalkoztam meg sehol....vagy csak nem jottem ra?!
Vegre itt a jo ido, ket napja szinte egesz nap a kertben voltam. Sot, ma suli utan a fiukkal a kertben uzsonnaztunk. Martin nagyon boldog volt, hogy kimozdultam a lakasbol, meg is kerdezte: "Anya, most mar meggyogyultal es soha nem kell az agyban fekudnod?" Na ez az a pont, amikor megszakad a szivem......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése