kedd, augusztus 25, 2009

"Valaki elatkozott minket???"


Bevallom tenyleg megfordult a fejunkben..... de ne menjunk a dolgok ele, ados vagyok meg az "elmenybeszamoloval" a magyaroszagi utunkrol.

Egy hettel ezelott ( van az mar masfel is ), szerdan indultunk Magyarorszagra az ejfeli komppal. Vagyis indultunk volna, ha nem kessuk le sikeresen. Mar itt rosszul kezdodott. Az ut iszonyu hosszu volt, mint mindig, Martin ettol fuggetlenul nagyon jol birta. Rengeteget aludt, amikor megalltunk fociztak, vizzel megtoltott uditosflakonnal locsoltak egymast, szoval jol elvoltak. :) En meg csak ultem, ultem, ultem, ultem, ja es neha meg ultem is. Kozben horgoltam, olvastam, rejtvenyt fejtettem, Martint szorakoztattam, vagy epp Norbit, hogy el ne aludjon. :)
Penteken delelott vegre megerkeztunk, elso allomasunk Gyor volt. Az egesz napot ott toltottuk, vegul ugy dontottunk, hogy kihagyjuk Budapestet es egyenesen Pecsre mentunk. Alig vartam, hogy ott legyunk, de az oromom gyorsan elszallt amikor ott allt elottem a 4 emeletes panelhaz, aminek a legfelso emeleten laknak anyuek, persze lift nincs. :(
Szombaton anyu meglepetessel allt elo, meg lett tartva megegyszer Martin szuletesnapja. Nagy volt az orom, a szamolos jatek azota is nagy kedvence. Este mar indulnunk kellett haza. Ekkor folytatodtak a szerencsetlensegek. Norbi leesett a lepcsorol amikor vitte le a borondot az autoba, szerencsere a laba nem tort el, de csunyan megzuzodott neki. Alig tudta nyomni a gazt meg a feket. Ejjel volt mar amikor egy autopalya melletti pihenoben megalltunk, Norbi kozolte rosszul van, mindjart elajul. Ekkor olyat tettem, amit azota is restelek. :( Egy tok ismeretlen helyen, az ut szelen, a ferjem elajul, hatul alszik a gyerek, en meg labra sem tudok allni, segitseget sem tudtam volna hivni. (Mert ugye az angol mobilunk lemerult, a magyar meg PUK kodot kert, mivel olyan surun hasznaljuk, hogy el lett felejtve a PIN kod.) Meg belegondolni is rossz volt! Szoval nem jutott mas eszembe, elkezdtem elkeseredesemben kiabalni Norbival, hogy szalljon ki az autobol, igyon valamit es szedje ossze magat, nem ajulhat itt el nekem. Jobban lett. Persze utana bocsanatot kertem tole es megbeszeltuk a dolgot. Bevallom nagyon feltem. Ilyenkor dobbenek ra, hogy milyen rohadt kiszolgaltatott helyzetben vagyok, es ez nagyon elkeserit. :(
Hazafele ketszer is belefutottunk autopalya lezarasba, egyszer baleset, egyszer utepites miatt. Igy sikerult hazafele is lekesnunk a kompot. Ekkor mar nem a 2 oraval, hanem 6 oraval kesobbivel jottunk. Ennyi gyereket meg soha nem lattam a kompon, pedig mar utaztunk joparszor. Raadasul egyik betegebb volt, mint a masik. Nana, hogy Martin visszafele mar nem aludt, szaladt jatszani a gyerekeknek kialakitott jatszohelyre. Hetfon delelott ertunk vegre haza.
Delutanra Martin rosszul lett. :( Fajt a karja, a feje, lazas lett es mindent kihanyt. Meg egy korty viz sem maradt meg benne. Olyan gyenge volt, hogy labra sem tudott allni. Elvittuk orvoshoz aki szokasahoz hiven semmit nem mondott, itassuk, vigyuk le a lazat es ha nem javul kontroll. Komolyan gondolkodom rajta, hogy ha meggyogyulok, elmegyek tanulni es orvos leszek. Rendszerint ugyis mi mondjuk meg nekik, hogy mit csinaljanak velunk. Ket napig tartott Martinnal ez az allapot, majd amilyen hirtelen jott, el is mult minden tunete. Feltehetoen napszurast kapott, mert iszonyu meleg volt a kocsiban hiaba takartuk le az ablakokat es hiaba ment a klima. Ket napig le sem lehetett rakni, logott rajtam, en meg a fenekemen csuszva cipeltem egyik helyrol a masikra, fel az emeletre wc-re, majd vissza le. Aztan meg csodalkoztam, hogy miert faj jobban a csipom meg a labam, miert nem hasznal a letezo legerosebb fajdalomcsillapito sem. :(
Ez volt az a pont amikor egymasra neztunk Norbival es egyszerre kerdeztuk meg: "Valaki elatkozott minket???" Lenne tippunk ra......
Azt hiszem erre az utra amig elunk emlekezni fogunk, de sajnos nem a pozitiv dolgok miatt.
Megnyugtatok mindenkit, azota Martin teljesen rendbejott, Norbi laba is meggyogyult, nekem meg mar ugyis mindegy....


Na de nem hagyom am, hogy csupa negativ dologrol szoljon a mai bejegyzesem.
Amikor kijottem a korhazbol juniusban, az orvos kirendelt ket gyogytornaszt, akik heti ketszer hazhoz jonnek, es probalnak labra allitani. Nem is gondoltuk, hogy ezzel milyen lancreakcio fog beindulni. Sorban jonnek a levelek az orszag kulonbozo szerveitol, hogy megtudtak nem tudok jarni ill. dolgozni, es mindegyik irja mit tudnak segiteni. Elengedtek a council tax (lakasado) egy reszet, ingyen kapjuk a gyogyszereket es nem kell fizetni az egeszsegugyi szolgaltatasokert sem.
A Social Care Trust-tol (nem tudom mi a magyar megfeleloje) tegnap kaptam olyan dolgokat amivel konnyebben fogok boldogulni. Hoztak egy elektromos berendezest ami fel tud allitani, igy vegre nem Norbinak kell emelgetnie. Mobil wc-t, kerekesszeket, kapaszkodokat es a bejarati ajto ele rampat epitenek, hogy be tudjak jonni az elektromos jarganyommal, amikor viszem ill. hozom Martint az iskolabol. Ha igazoljuk, hogy hosszu tavon gyogyulo bajom van, akkor kapok egy kis liftet, hogy fel tudjak menni konnyen az emeletre, mivel ott a szobank, a furdo es a wc is.
Beadtunk kerelmet segelyre is, es folyamatban van a rokkant kartya is.
A hab a tortan, hogy beadhatjuk az onkormanyzathoz a lakasigenylest, es a mozgaskorlatozottsag olyan kategoriaba tartozik az elbiralasnal amivel elore kerulhetunk a varolistan. Jo lenne, ha nem kellene alberletet fizetnunk.
Kozben folynak a vizsgalatok, a heten minden napra van valami idopontom. Vervetel, hormonvizsgalat, osztheopatia, nogyogyaszat, akkupunktura, gyogytornasz.
Raadasul csutortokig egy komoly dologban kell dontest hoznunk es valaszt adnunk az orvosnak egy nagyon nehez kerdesre. Mar megint dontenem kell es nem jutok dulore. :(
Olyan jo lenne, ha mindenkit meg tudnek kerdezni, hogy mi a velemenye, de egyelore nem arulom el mirol van szo. (Azert ha nagyon velmenyt akarsz nyilvanitani, akkor szolj batran! :) )

Ezzel a szerkezettel kell megtanulnom felallni, de egyelore nem tudom hogy kell hasznalni. Holnap jonnek megtanitani. :)


A hetvegen a tengerparton jartunk, errol ma mar nem meselek, majd holnap. Lesznek kepek is, nem kell tovabb ragni a fulem ertuk. :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése