hétfő, augusztus 10, 2009

Kertiparty es horgolt zoknik

Megint nem tudok aludni, igy itt az ideje egy kis beszamolonak. :)

Ma kertiparty volt nalunk. Eljottek a magyar barataink felkoszonteni Martint. Grilleztunk, ettunk, ittunk es mindenki jol erezte magat. (legalabbis remelem! :) )Kiprobaltunk ket uj receptet, leirom, hatha valaki kiprobalna.

Grillezett kinai csirkecomb (szarny, mell, stb.)
Hozzavalok kb 1-1,5 kg csirkehushoz:
1 dl szojaszosz
2 evokanal mez
4 gerezd zuzott fokhagyma
1 evokanal reszelt gyomber (orolt gyomberrel is helyettesitheto, abbol kevesebbet)
kinai fuszerkeverek ( elhagyhato )
2 dl olaj
2-3 csillaganizs
Elkeszitese egyszeru, osszekeverjuk a hozzavalokat, beleforgatjuk a hust es allni hagyjuk (minel tovabb, annal finomabb), majd megsutjuk. Ha nem grillezzuk, akkor az egeszet beleontjuk egy tepsibe es megsutjuk. Nagy sikere volt a gyerekeknel is. :)

Barbecue noodle teszta
Hozzavalok: 250 gramm noodle teszta (az a kinai teszta)
1 evokanal zuzott fokhagyma
100 gramm Feta sajt osszemorzsolva
1 evokanal koriander
1/2 teaskanal chili ( en kihagytam a gyerekek miatt )
2-3 evokanal olaj
Elkeszites: Megfozzuk a tesztat, leszurjuk. Nagy serpenyoben (wokban) osszekeverjuk a hozzavalokat, majd belerakjuk a tesztat is. Ovatosan atforgatva megsutjuk. Nagyon jol illik grillezett vagy sult husokhoz, foleg a fenti kinaihoz. :)
Jo etvagyat!

Mivel ideert a meleg hozzank is (koszonom mindenkinek aki kozremukodott a kuldesben :D ), igy felallitottuk Martin medencejet. Nagyon elveztek a gyerekek, ki-be futkostak a vizbol. Mivel reggel volt funyiras, igy a vegen tobb fu volt a medenceben, mint viz. :) Sajnos fenykep nem keszult. :(

Horgolt zokni fiuknak es lanyoknak:

Ezeket a zoknikat azert keszitettem, mert megtalaltam, hogy lehet a kotott passzehoz hasonlo mintat (lasd jobb also kepen) horgolni, es ha mar elkeszitettem egy nagy darabot, nem akartam lebontani. A minta lenyege, hogy keresztbe kell horgolni, vagyis a bordak nem fuggolegesen, hanem vizszintesen keszulnek, es minden sorban csak a hatso lancszemekbe kell olteni. Ennel a zokninal egy fekvo T alakot horgoltam, osszevarrtam a kezdo es befejezosort, vagyis a zokni szarat, es ehhez horgoltam hozza a sarok ill. talpreszt.
Kislanyoknak lehet disziteni horgolt viraggal is. ( Ha valakit erdekel, hogy kell ilyen viragot horgolni, hagyjon uzenetet es legkozelebb leirom szivesen. )


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése