szerda, április 13, 2011

Termeszetes barna es festett narancs

Megvasaroltuk egy Shetland baranynak az egesz gyapjubundajat. Fehernek arultak. Ebbol a gyapjubol keszult ez a fonal....


Eloszor azt gondoltam valami tevedes soran barna gyapju keveredett a feher koze, de utanaolvastam. Kiderult, hogy a Shetland barany az, amelyiknek a bundajan a legtobb szin megtalalhato, marmint a barna arnyalatai kozul, es ez a barany letezik a legtobb szinben. 
A baranynak a "szoknyajat" hasznaltam fel ehhez a fonalhoz, mert keptelenseg volt kartolni, igy csak szethuzogattam a gyapjut es ugy fontam. Ez az elso olyan fonalam amibol annyi keszult, hogy mar lehet belole kotni kisebb dolgokat. 
Ez a fonal meg nem elado, sapkat szeretnek kotni belole, amit egy jovobeli gyerekfotozashoz szeretnek majd hasznalni. Emiatt vastagabbra es  kulonleges texturajura szerettem volna csinalni, ami nem volt nehez, mert a kartolas elhagyasa miatt eleg maceras volt szethuzogatni vekonyra a gyapjut. Az atmenetes vastagsag miatt a cernazasnal a kulonbozo vastagsagok talalkozasanal hullamos lett a fonal, ami nekem kulonosen tetszik benne. Kivancsi vagyok hogy fog kinezni a sapka amit kitalaltam belole. Termeszetesen majd megmutatom, ha kesz lesz. A fonal 7.5 dkg lett es 70 meter. Mondtam, hogy vastag.... :)

Mult heten ismet ellatogattam Sue-hoz. Ez alkalommal kicsit zsufoltra sikerult a talalkozo, mert az alapban eltervezett festesen kivul megmutatta hogy kell hasznalni a kartolo dobot es gyakoroltuk a fonast is. Volt par fogas amit total elfelejtettem..... 
Festettunk gyapjutincseket, sarga-piros-kek festekkel mikroban, amibol eleg fura dolog lett. Amikor kivettuk a mikrobol fekete volt az egesz, majd az oblitesek utan elkezdtek elobukkanni a szinek. Meg sem lehetett szamolni hanyfele szin keveredett ki a festes soran. Osszekartolas utan egy zoldes-szurkes-kekes batt lett belole. Kepet keszitettem rola, de nem rakom fel, mert egyaltalan nem olyan, mint a valosagban, de meg csak kicsit sem hasonlit ra. Azt hiszem a gyapju ill. fonalak fotozasahoz elo kell vennem a profi gepemet.
Ezen kivul festettunk fonalat is. Megmutatta Sue, hogy kell a kezi festesu fonalat egyszerubben, mikroban es kis helyen elkesziteni. Ezt a fonalat Sue fonta es ket lepcsoben festettuk pirossal es sargaval. Ez lett belole, nekem tetszik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése